01. (merk)Strategie & waardecreatie

“Ontwerpen zonder strategie is niet meer dan mooimakerij.”

Ik help bedrijven en organisaties bij het verwoorden en verbeelden van hun merkverhaal. Een merk wordt gevormd door een optelsom van associaties rondom een organisatie of een product. Die associaties ontstaan en worden gevormd door alle ervaring die mensen met uw bedrijf, product of organisatie hebben.

Dus is de hamvraag: hoe zorg je ervoor dat deze associaties rondom jouw merk lijnrecht aansluiten bij wie je bent? Het begint door inzicht te krijgen in wie je bent en welke betekenis je wil hebben. Waar sta je voor en welke problemen los je voor mensen op? Samen stellen we het DNA van je merk vast en leggen we je doelstellingen bloot.

Dit vormt de basis bij het vormgeven van alle uitingen en touchpoints die klanten hebben met je product of dienst. Door vanuit een goede strategie te werken in beeld, gedrag, taal, ervaring en product werk je optimaal aan een geloofwaardig merkverhaal en geeft het je de eigenheid waarmee jouw bedrijf een plek in het hoofd en hart van mensen verovert. En dat helpt de impact en de groei van je bedrijf vooruit.